Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6011-6020 )

6011 - Ebu Zerr radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, bana dediler ki: "Ey Ebu Zerr! Senin evden cikip Allah'in kitabindan bir ayet ogrenmen, senin icin yuz rek'at namaz kilmandan daha hayirlidir. Keza gidip ilimden bir bab (mevzu) ogrenmen -ki bu babla amel edilsin veya edilmesin- senin icin bin rek'at namaz kilmandan daha hayirlidir."

ALIM VE TALIB

6012 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Allah kimin hakkinda hayir murad ederse, onu dinde alim kilar."

6013 - Hz. Muaviye radiyallahu anh, Resulullah aleyhissalatu vesselam'in soyle soyledigini anlatiyor: "Hayir bir aliskanliktir, ser de dusmanliktir; Allah kimin hakkinda hayir murad ederse onu dinde fakih (alim) kilar."

6014 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam soyle buyurdular: "Ilim talebi her muslumana farzdir. Ilmi, ona layik olmayan kimseye ogretmek, domuzun boynuna mucevherat, inci, altin takmak gibidir."

6015 - Zir Ibnu Hubeys anlatiyor: "Safvan Ibnu Assal el-Muradi'ye geldim. Bana: "Ne maksatla yanima geldin?" dedi.
"Ilmi ortaya cikarayim diye!" dedim. Bunun uzerine bana sunu soyledi:
"Ben Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan isittim. Buyurmuslardi ki:
"Ilim talep etmek uzere yola cikan hic kimse yoktur ki, melekler, onun bu yaptigindan memnun olarak, ona kanatlarini germemis olsunlar!"

6016 - Ebu Umame radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Yok edilmezden once su (dini) ilmi ogrenmeniz gerekir. Onun yok edilmesi kaldirilmasidir."
Aleyhissalatu vesselam, sonra orta parmagi ile sehadet parmagini soyle birlestirerek: "Alim ve talebe sevapta ortaktirlar, diger insanIarda (ogretici ve ogrenici olmayanlarda) hayir yoktur!" buyurdular.

6017 - Abdullah Ibnu Amr radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, bir gun, hucrelerinden birinden cikip mescide girmisti. Mescidde ise iki halka vardi. Birinde halk, Kur'an okuyor, Allah'a dua ediyordu. Digerindekiler ilim ogrenip ilim ogretmekle mesguldu. Aleyhissalatu vesselam: "Her ikisi de hayir uzeredir: Sunlar Kur'an okuyorlar, Allah'a dua ediyorlar, Allah (taleplerini) dilerse onlara verir, dilemezse vermez. Bunlar ise ogrenip ogretiyorlar. Ben de bir muallim olarak gonderildim!" buyurdular ve ilim halkasina oturdular."

ILMI TEBLIG

6018 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Allah benim sozumu isitip belleyen, sonra da onu benden (baskasina) ulastiran kimsenin yuzunu Kiyamet gunu agartsin. Zira nice ilim tasiyicilar vardir ki, alim degildir. Nice ilim tasiyicilari ilmi, kendinden daha alim olana tasirlar."

6019 - Yine Hz. Enes anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Insanlardan oyleleri vardir ki, onlar hayrin anahtarlari, serrin de surguleridir. Allah'in, ellerine hayirin anahtarlarini koydugu kimselere ne mutlu! Serr'in anahtarlarini Allah'in ellerine koydugu kimselere ne yazik!"

6020 - Sehl Ibnu Sa'd radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:

"(Size getirdigim) bu hayir, birkisim hazineler mesabesindedir. Bu hazinelerin anahtarlari vardir. Allah'in, hayir icin bir anahtar, serre karsi da surgu kildigi kimseye ne mutlu. Allah'in serre anahtar, hayra surgu kildigi kimseye de ne yazik!"


Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6011-6020 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.