Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2811-2820 )

2811 - Ubadetu 'bnu 's-Samit (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bize, icinde Kur'an in cehren okundugu bir namaz kildirdi. Namazda kiraatta bir iltibasta bulundu. Namazdan cikinca yuzunu bize cevirdi ve:
" Kiraati cehren okudugum zaman siz de okuyor musunuz? '' diye sordu. Bazilarimiz:
"Evet bunu yapiyoruz !''dediler. Resulullah (aleyhissalatu vesselam):
"Sakin ha! Ben kendi kendime: "Kim, ben okurken okuyarak benden okumayi kapmaya calisiyor?" diyordum. Kur'an'i cehren okudugum zaman, Kur'an'dan Fatiha haric hicbir seyi okumayin!" buyurdular. "
Ebu Davud, Salat 136, (823, 824); Tirmizi, Salat 232, (311); Nesai, Iftitah 29, (2, 141.

2812 - Imran Ibnu Husayn (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ogle namazina durdu. Bir adam da arkasinda Sebbihisme Rabbike'l A'la suresini okumaya basladi. Resulullah (aleyhissalatu vesselam) namazdan cikinca:
"Kimdi okuyan?" diye sordu. Adam:
"Bendim! '' dedi. Bunun uzerine:
"Hakikaten anladim ki biriniz bunu benden cezbedip aldi.''
Muslim, Salat 47, (398); Ebu Davud, Salat 138, (828); Nesai, Iftitah 27, 28, (2,140-141).

2813 - Musevver Ibnu Yezid el-Maliki (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) namazda (cehri olarak) kiraatte bulunuyordu. Birkismi okumayi terketti. (Namazdan sonra, cemaatten) bir adam:
" Allah 'in Resulu, su su ayetleri okumayi terkettiniz!'' dedi. Resulullah:
" Niye bana hatirlatmadin? '' buyurdular.''
Bir rivayette su ziyade gelmistir:"(Adam). . . ben onlarin neshedildigini zannetmistim. ''
Ebu Davud, Salat 163, (907).

2814 - Hz. Ali (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Ey Ali, namazda (takilirsa) imami acma!"
Ebu Davud. Salat 164, (903).

2815 - Bisr Ibnu Mahcan babasindan anlattigina gore, babasi (Mahcan) Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'in meclisinde idi. O sirada namaz icin ezan okundu. Resulullah (aleyhissalatu vesselam) kalkti, namaz kildi ve dondu. Mahcan hala yerindeydi.
"Herkesle beraber namaz kilmana mani olan sey nedir, sen muslumandegil misin?" diye sordu. Mahcan:
"Elbette muslumanim, ancak ben ailemle namazimi kilmistim! '' dedi. Efendimiz:
"Mescide geldigin zaman namaza kalkilirsa kilimis bile olsan cemaatle birlikte sen de kil!" buyurdu."
Muvatta, Salatu'l-Cema'a 8, (1,132); Nesai, Imamet 53, (2, 112).

2816 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma)'in anlattigingore, bir adam kendisine sordu:
"Ben evde namazimi kilip sonra da imamla namaza yetisiyorum; onunula da namaz kilayim mi?,''
"Evet! '' deyince adam tekrar. sordu:
"Peki, bunlardan hangisini (farz olan) namazim yapayim ? ''
"Bu senin elinde mi? dedi, bu Allah'a kalmisitir, diledigini (asil farz olan) namazin yerine sayar!"
Muvatta, Salatu'l-Cema'a 9, (1, 133).

2817 - Suleyman Mevla Meymune 'nin Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) 'den naklettigine gore, Ibnu Omer sunu anlatmistir:
"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Bir gunde ayni namazi iki sefer kilmayin."
Ebu Davud, Salat 58, (579); Nesai, Imamet 56,(2, 114).

2818 - Nafi (rahimehullah) anlatiyor: "Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) diyordu ki:"Kim aksamla sabahi kilar sonra da bu namazlarda imama yetisirse, onlara donmesin. ''
Muvatta, Salatu'l-Cema'a 12, (1, 133).

2819 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallalhu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Namaz icin ikamet okununca farzdan baska namaz yoktur (kilinmaz). ''
Muslim, Musafirin 63, (710) ; Ebu Davud, Salat 294, (1266); Tirmizi, Salat 312, (421); Nesai, Imamet 60, (2, 126).

2820 - Rebi'a Ibnu Ebi Abdirrahman (rahimehullah) anlatiyor: "Ibnu Omer (radiyallahu anhuma), mescide geldigi vakit, cemaat namazi kilmis ise hemen farza baslardi, ondan once baska namaz kilmazdi."

Muvatta, Kasru's-Salat 75, (1, 168).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.



----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...