Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6141-6150 )

ABDESTE SIKISAN NAMAZ KILMASIN

6141 - Ebu Umame radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam abdest bozma hususunda darlanan kimseye (abdestini bozmadan) namaz kilmayi yasakladi."

6142 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Sizden kimse (abdest bozma) sikintisi varken namaza durmasin."

KADIN HAYIZLI ISE

6143 - Ummu Seleme radiyallahu anha anlatiyor: "Ben, Resulullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte yorganin altinda idim. Kadinlarin maruz kaldigi hayiz (kanini) o sirada gordum. Derhal ortunun altindan sivisiverdim. Resulullah aleyhissalatu vesselam: "Hayiz mi oldun?" dedi. "Ben, kadinlarin gordugu hayiz kanini gordum" dedim. Aleyhissalatu vesselam: "Bu, Allah Teala Hazretlerinin, Hz. Adem'in kizlarina yazdigi bir kaderdir" buyurdular."
Ummu Seleme sozlerine soyle devam eder: "Ben yataktan sivisip, (yapilmasi gerekenleri yaparak) kendime cekiduzen vererek geri dondum. Resulullah aleyhissalatu vesselam bana: "Gel benimle birlikte yataga gir!" dedi. Ben de yanina girdim."

6144 - Muaviye Ibnu Ebi Sufyan radiyallahu anh anlatiyor: "Ben, Resulullah aleyhissalatu vesselam'in zevce-i muhteremleri olan Ummu Habibe radiyallahu anha'ya: "Hayiz oldugunuz zaman Resulullah aleyhissalatu vesselam'la munasebetiniz nasil olurdu?" diye sordum. Su cevabi verdi: "Birimiz hayiz gormeye baslar baslamaz derhal uyluklarinin yarisina kadar uzanan izarini baglar, sonra Resulullah aleyhissalatu vesselam'la beraber yatardi."

HAYIZLI NASIL YIKANIR?

6145 - Hz. Aise radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, ben adetli iken, bana: "Sacini(n orgulerini) coz ve yikan" dedi."
Hz. Ali, kendi rivayetinde: "Basini coz" demistir."

HAYIZLI MESCIDE GIREMEZ

6146 - Ummu Seleme radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam bu mescidin avlusuna girerek, yuksek sesle: "Surasi muhakkak ki, mescid, ne cunub ne de hayizliya helal degildir" buyurdular."

HAYIZLI KADIN TEMIZLIKTEN SONRA SARILIK, BULANIKLIK GORURSE

6147 - Hz. Aise radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, temizlikten sonra hayiz suphesi veren akinti goren kadin hakkinda: "O bir damar veya damarlar(dan gelen istihaze kani)dir, (hayiz kani degildir)" buyurdular."
Muhammed Ibnu Yahya dedi ki: "Temizlikten sonra" tabiriyle "(hayizdevri bitip) yikandiktan sonra" demek istemistir."

NIFAS KAC GUN?

6148 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam nifasli kadinlar icin kirk gun (temizlenme) muddeti belirledi. Ancak, daha once temizlendigini gorenleri haric tuttu."

HAYIZ OLAN KIZ KAPANMALIDIR

6149 - Hz. Aise radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam yanima girmisti, yanimdaki cariyem hemen gizlendi. Aleyhissalatu vesselam: "Cariye adet gordu mu?" diye sordular. "Evet!" deyince, Resulullah, sarigindan bir parca bez kopararak cariyeye: "Basini bununla ort!" buyurdular."

HAYIZLI KINA YAKAR

6150 - Muaze radiyallahu anha anlatiyor: "Bir kadin Hz. Aise radiyallahu anha'ya: "Hayizli kadin kinalanir mi?" diye sormustu. "Biz, Resulullah aleyhissalatu vesselam'in sagliginda kinalanirdik" diye cevap verdi."



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6141-6150 ) -Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.

Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.