Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6181-6190 )

MESCIDDE MEKRUH ISLER

6181 - Yine Ibnu Omer radiyallahu anh anlatiyor: "Reslulullah aleyhissalatu vesselambuyurdular ki: "Bazi seyler vardir, mescidde yapilmasi uygun degildir: "Mescid (yanlardan iki kapili ise gel-gec icin) yol olarak kullanilamaz, orada silah kilifsiz tasinmaz, yaya kiris takilmaz, ok sacilmaz, cig et gecirilmez, had tatbik edilmez, kimseye kisas vurulmaz, alisveris mahalli de yapilmaz."

6182 - Vasile Ibnu'l-Eska radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselambuyurdular ki: "Mescidlerinizi cocuklarinizdan, delilerinizden, alis-verislerinizden,davalarinizin ikamesinden, sesinizi yukseltmekten, hadlerinizin icrasindan, kiliclarinizikinlarindan siyirmaktan uzak tutun. Mescidlerin kapilarinin yakinlarinda abdest yerleriyapin. Mescidlerinizi, cuma gunu buhurlayarak guzel kokulu kilin."

MAHALLELERDE MESCID

6183 - Hz. Enes Ibnu Malik radiyallahu anh anlatiyor: "Amcalarimdan biri, Resulullahaleyhissalatu vesselam icin yemek hazirladi. Gelip Resulullah aleyhissalatu vesselam'a:
"Evimde yemek yemenizi ve orada bir namaz kilmanizi arzu ediyorum" dedi. (Aleyhissalatu vesselam davete icabet ederek) evine geldi. Evinde su hasirlardan biri vardi. Hasirin bir kosesinin namaz icin hazirlanmasini emir buyurdu. Bunun uzerine uzeri supruldu ve (yumusamasi icin) uzerine su serpildi. Sonra Aleyhissalatu vesselam namaz kildi. Biz de ona uyarak namaz kildik."
Ebu Abdillah Ibnu Mace der ki: "Hadiste gecen fahl kelimesi siyahlasmis hasir manasina gelir."

MESCIDLERIN TEMIZLIGI

6184 - Ebu Sa'idi'l-Hudri radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselambuyurdular ki: "Kim mescidden (insanlara rahatsizlik veren) bir seyi cikarirsa Allah Teala Hazretleri ona cennette bir ev yapar."

6185 - Yine Ebu Saidi'l-Hudri radiyallahu anh anlatiyor: "Mescidlere ilk defa kandil koyanTemimu'd-Dari'dir."

MESCIDDE TUKURMEK MEKRUHTUR

6186 - Hz. Aise radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, mescidinkible duvarindaki bir tukrugu kaziyip temizledi."

KOYUN VE DEVE AGALINDA NAMAZ

6187 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselambuyurdular ki: "Eger siz, namaz kilmak icin koyun agili ve deve damindan baska bir yer bulamadi iseniz, koyun agilinda namazinizi kilin, fakat deve daminda kilmayin."

6188 - Abdullah Ibnu Mugaffel el-Muzeni radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Koyun agillarinda namaz kilin, deve damlarinda kilmayin. Cunku develer, seytanlardan yaratilmistir."

6189 - Sebre Ibnu Ma'bed el-Cuheni radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatuvesselam buyurdular ki: "Deve damlarinda namaz kilinmaz, fakat koyun agillarinda namaz kilinir."

MESCIDE GIRERKEN DUA


6190 - Resulullah aleyhissalatu vesselam'in pek muhterem kerimeleri Hz. Fatima radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam mescide girince: "Bismillahi vesselamu ala Resulillahi. Allahummagfirli zunubi veftah li rahmetike (Allah'in adiyla girip, Allah'in Resulune selam ediyorum. Ey Allahim, benim gunahimi affet, bana rahmet kapilarini ac)" derdi. Mescidden cikarken de: "Bismillahi. Vesselamu ala Resulillahi. Allahummagfir li zunubi veftah li ebvabe fadlike (Allah'in adiyla cikiyorum, Resulullah'a selam ediyorum. Allahim, gunahimi affet, bana fazl u kereminin kapilarini ac!)" diye dua okurdu."


Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6181-6190 ) -Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.

Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.