- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4461-4470 )
4461 - Hz. Enes radiyallahu
anh anlatiyor: "Su ayet indigi zaman (mealen): "... Ey peygamber
ailesi! Allah gunahlarinizi giderip sizi tertemiz yapmak istiyor" (Ahzab
33), "Resulullah aleyhissalatu vesselam sabah namazina giderken, alti aya
yakin bir muddette, Hz. Fatima radiyallahu anha'nin kapisina ugrayip:
"Namaz(a kalkin) ey
Ehl-i Beyt "Allah gunahlarinizi giderip sizi tertemiz yapmak
istiyor!" buyurdu."
Tirmizi, Tefsir, Ahzab,
(3204).
4462 - Hz. Aise radiyallahu
anha anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam, uzerinde siyah
(yunden) nakisli bir kumas oldugu halde sabahleyin (evden) cikti. O sirada
Hasan geldi, onu ortunun altina soktu. Sonra Huseyin geldi onu da soktu. Sonra
Fatima geldi, onu da soktu. Sonra Ali geldi onu da ortunun altina soktu. Sonra
da:
"Ey Ehl-i Beyt Allah
gunahlarinizi giderip sizi tertemiz yapmak isttiyor" (Ahzab 33)
buyurdu."
Muslim, Fezailu's-Sahabe
61, (2424).
4463 - Yezid Ibnu Hayyan,
Zeyd Ibnu Erkam radiyallahu anh'tan naklen anlatiyor: ""Resulullah
aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Haberiniz olsun! Ben
size iki agirlik birakiyorum. Bunlardan biri Allah Teala'nin Kitabi'dir. O,
Allah'in (sema-arz arasina uzanmis) ipi olup, kim ona tutunursa hidayet uzere
olur, kim de onu terkederse dalalete duser. Ikincisi itretim,
Ehl-iBeytim'dir." Biz, Zeyd Ibnu Erkam'a sorduk:
"Kadinlari da Ehl-i
Beyt'inden midir?"
"Hayir! dedi, Allah'a
yemin olsun, kadin bir muddet erkekle beraber olur. Sonra (kocasi) onu bosar, o
da babasina ve kavmine doner. "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in Ehl-i
Beyt'i asli ve kendinden sonra sadaka haram olan asabesi'dir."
Muslim, Fezailu's-Sahabe
37, (2408).
4464 - Ibnu Omer
radiyallahu anh anlatiyor: "Ebu Bekr radiyallahu anh buyurdular ki:
"Muhammed aleyhissalatu vesselam'i Ehl-i Beytinde gozetin."
Buhari, Fezailu'l-Ashab 12,
22.
ENSARIN FAZILETI
4465 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam
buyurdular ki:
"Sayet Ensar bir
vadiye veya gecide suluk etse ben de mutlaka Ensar'in gittigi vadiye ve gecide
suluk ederim. (Eger hicret olmasaydi ben Ensar'dan biri olurdum.)"
Ebu Hureyre der ki:
"Ona annem ve babam feda olsun. (Bu sozuyle haddi asmis, Ensarin hakkindan
fazlasini onlara vererek) zulmetmis degildir. (Zira) onlar O'nu barindirdilar
ve O'na yardim ettiler veya bir baska kelime (ile ifade edilecek) yardimlar
yaptilar. Mallariyla kendisine ve Ashabina muavenette bulundular."
Buhari, Menakibu'l-Ensar 2,
Temenni 9.
4466 - Ebu Said radiyallahu
anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Benim kendisine
sigindigim sirdasim ehl-i Beyt'imdir, dayanagim da Ensar'dir. Oyleyse onlarin
(Ehl-i Beyt ve Ensar'in) kusurlularini affedin, faziletli olanlarina da
sarilin."
Tirmizi, Menakib, (3900).
4467 - Ibnu Abbas
radiyallahu anhuma anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam
buyurdular ki:
"Allah'a ve ahirete
iman eden kimse Ensar'a bugzetmesin."
Tirmizi, Menakib, (3903).
4468 - Hz. Enes radiyallahu
anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Ensar dayanagimdir,
sirdasimdir. Insanlar sayica artarken onlar azalacaklar. Oyleyse onlarin
iyilerine yapisin, kusurlularini da affedin."
Buhari, Menakibu'l-Ensar
11; Muslim, Fezailu's-Sahabe 176, (2510); Tirmizi, Menakib, (3901).
Buhari, Ibnu Abbas
radiyallahu anhuma'nin kaydettigi bir diger rivayette: "Onlar
azalacaklar" lafzinin pesinde su ziyadeye yer verir: "... Oyle ki
yemekteki tuz gibi olacaklar."
BEDIR, AKABE VE
BEY'ATU'R-RIDVAN'A KATILANLARIN FAZILETI
4469 - Rifa'a Ibnu Rafi'
ez-Zuraki radiyallahu anh anlatiyor: "Cibril aleyhisselam,
"Resulullah aleyhissalatu vesselam'a gelerek:
"Icinizdeki Bedir
ehlini ne addediyorsunuz?" diye sordu. Aleyhissalatu vesselam:
"Muslumanlarin en faziletlisi!" buyurdu. Cebrail:
"Biz de Bedir'e
katilan melekleri oyle (en faziletlimiz) biliyoruz!" dedi. Rifa'a
radiyallahu anh da Bedir ehlindendi. Rafi' ise Akabe ehlindendi ve ogluna:
"Akabe bey'atlerinde
hazir bulunmam yerine Bedir'de hazir bulunmus olmam beni sevindirmez!"
derdi."
Buhari, Megazi 11.
4470 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam
buyurdular ki:
"Allah Teala
Hazretleri, Bedir Ehli(nin yaptigi fedakarlik ve ihlaslari)na muttali oldu da:
"Artik ne isterseniz
yapin. Ben sizi affetmisim!" buyurdu."
Ebu Davud, Sunnet 9,
(4654).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4461-4470 ) -Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.