Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4501-4510 )

4501 - Yine Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kureys, Ensar, Cuheyne, Mezeyne, Eslem, Esca' ve Gifar benim dostlarimdir. Onlarin da Allah ve Resulunden baska dostlari yoktur."
Buhari, Menakib 6; Muslim, Fezailu's-Sahabe 189, 190, (2520-2521); Tirmizi, Menakib, (3945).

4502 - Ebu Musa radiyallahu anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Ben Es'ari cemaatin geceleyin evlerine girerkenki Kur'an okumalarini seslerinden tanirim. Gunduzleyin girerlerken evlerini gormemis de olsam, geceleyin Kur'an okuyuslari sebebiyle seslerinden evlerini tanirim. Onlardan biri Hakim'dir. Atlilara -yahut dusmana dedi- rastlayinca, onlara:
"Arkadaslarim, kendilerini beklemenizi soylediler!" dedi."
Buhari, Megazi 38, Humus 15, Menakibu'l-Ensar 37; Muslim, Fezailu's-Sahabe 166, (2499).

4503 - Yine Buhari ve Muslim Ebu Musa'dan su hadisi kaydetmislerdir:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Es'ariler, gazve sirasinda aziklari tukenir, Medine'de de ailelerinin yiyecekleri azalirsa, yanlarinda bulunanlari bir yanginin uzerinde toplarlar sonra onu tek bir kabla esit olarak paylasirlar. Onlar bendendir, ben de onlardanim."
Buhari, Sirket 1; Muslim, Fezailu's-Sahabe 167, (2500).

4504 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Beni Temim'i, haklarinda Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan isittigim uc seyden sonra hep sever oldum. Demisti ki: "Onlar Deccal'e karsi ummetimin en siddetlisidirler." Onlarin zekatlari gelmistir. Aleyhissalatu vesselam:
"Bu, kavmimizin zekatlaridir!" buyurdular. Hz. Aise radiyallahu anha'nin yaninda onlardan bir esire kadin vardi,
"Onu azad et, cunku o, Hz. Ismail evlatlarindan!" buyurdular."
Buhari, Itk 13, Megazi 67; Muslim, Fezailu's-Sahabe 198, (2525).

4505 - Yine Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Kays'tan bir adam:
"El Allah'in Resulu! Himyer'e lanet et!" dedi. Aleyhissalatu vesselam ondan yuzunu cevirdi. Adam ayni talebi tekrar edince, Aleyhissalatu vesselam:
"Allah Himyer'e rahmet kilsin. Onlarin agizlari selam, elleri yiyecek, kendileri de emniyet ve iman ehli kimseler!" buyurdu."
Tirmizi, Menakib, (3985).

4506 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Ezd kabilesi, Allah'in yeryuzundeki ordusu (ve dininin yardimcilari)dir. Halk onlari alcaltmak ister, Allah ise onlari yuceltir. Insanlar uzerine oyle bir zaman gelecek ki, o zaman kisi:
"Keske babam Ezdi olsaydi! Keske annem de Ezdi olsaydi!" diye temennide bulunacak."
Tirmizi, Menakib, (3933).

4507 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Tufeyl Ibnu Amr ed-Devsi, Resulullah aleyhissalatu vesselam'a gelerek:
"Devs kabilesi helak oldu. (Allah'a) asi oldu (ve Islam'a girmekten) imtina etti. Onlara bir bedduada bulunnun!" dedi. Orada bulunanlar, Aleyhissalatu vesselam'in beddua yapacagini zannetti. Ama O:
"Allah'im, Devs'e hidayet ver, onlari imana getir!" buyurdu."
Buhari, Megazi 75, Cihad 100, Da'avat 59; Muslim, Fezailu's-Sahabe 197, (2524).

4508 - Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor: "Sahabeler radiyallahu anhum. Aliyhissalatu vesselam'a muracaat ederek:
"Ey Allah'in Resulu! Taiflilerin oklari bizleri yaralayip parcaladi. Aleyhlerine Allah'a bir bedduada bulunuverseniz!" dediler. Aleyhissalatu vesselam:
"Allahim, Taiflilere hidayet ver!" buyurdular!"
Tirmizi, Menakib (3937).

4509 - Ebu Berze el-Eslemi radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, bir sahabiyi Arap kabilelerinden birine irsad vazifesiyle gonderdi. Ancak kabile halki ona hakaretler edip bir guzel dovduler. Sahabi, Resulullah aleyhissalatu vesselam'a gelerek durumu haber verdi. Aleyhissalatu vesselam:
"Eger Umman ahalisine gitmis olsaydin onlar ne soverler ne de seni doverlerdi" buyurdu."
Muslim, Fezailu's-sahabe 228, (2544).

4510 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Mulk (saltanat, idare) Kureys'tendir. Kaza (davalari hukme baglama) Ensar'dadir, Ezan Habeslilerdedir, emanet (guven) Ezd'dedir, yani Yemen'dedir."

Tirmizi, Menakib, (3932).


Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4501-4510 ) -Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.

Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.