Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2671-2680 )

2671 - Bera (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Koyun agillarinda namaz kilin. Zira koyunlar mubarek (hayvanlar)dir. Deve damlarinda namaz kilmayin, zira onlar seytanlardandir."
Ebu Davud, Salat 25, (493).

2672 - Ibnu Omer (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) yedi yerde namaz kilmayi yasakladi: "Mezbele (copluk), meczere (hayvan kesilen yer), makbere (mezarlik), yol gecegi, hammam, deve dami, Beytullahi'l-Haram'in daminin ustu."
Tirmizi, Salat 255, (346).

2673 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) soyle dediler:
"Allah yahudilere ve hiristiyanlara lanet etsin. Peygamberlerinin kabirlerini mescide cevirdiler."
Buhari, Salat 54; Muslim, Mesacid 20, (530); Ebu Davud, Cenaiz 76; Nesai, Cenaiz 106, (4, 95, 96).
Ebu Davud'un disindaki bir rivayette Hz. Aise'den su ziyadeye yer verilmistir: "Eger bu (endise) olmasaydi, (Resulullah'in) kabri acikta bulundurulacakti. Ancak mescid ittihaz edilmesinden korkuldu."

2674 - Ata Ibnu Yesar (rahimehullah) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) soyle dua buyurdular: "Allahim, kabrimi ibadet edilen bir put kilma" (ve devamla dedi ki): "Nebilerinin kabirlerini mescidler haline getiren bir kavme Allah'in ofkesi artmistir."
Muvatta, Kasru's-Salat 85, (1, 172).

2675 - Hz. Ali (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), beni mezarlikta namaz kilmaktan menetti. Beni Babil topraginda da namaz kilmaktan menetti (ve soyle dedi:) "Zira orasi mel'undur."
Ebu Davud, Salat 24, (490).
Hattabi der ki: "Bu hadisin senedinde zayiflik oldugu soylenmistir. Ben alimlerden kimseyi bilmem ki Babil topraginda namaz kilmayi yasaklamis olsun. Hadis(in Resulullah'a nisbeti) sahih ise, bu yasak sadece, Hz. Ali'nin sahsiyla ilgilidir; boylece, onu Kufe'de maruz kaldigi mihnete (sikintili hadislere) karsi uyarmak istemistir. (Malum oldugu uzere) Kufe, Babil diyarindadir."

2676 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resullullah (aleyhissalatu vesselam) bineginin uzerinde iken yonu hangi istikamette olursa olsun tesbih ediyor, (nafile namaz kiliyor, ruku ve secde icinde) basiyla imada bulunuyordu. Ibnu Omer de boyle yapiyordu."
Buhari, Taksirus-Salat 7, 8, 11, 12, Vitr 5, 6; Muslim, Musafirin 39, (700); Muvatta, Kasru's-Salat 22, (1,150,151); Ebu Davud, Salat 277, (1224,1225); Tirmizi, Salat 345, (472); Tefsir, Bakara (2961); Nesai, Kible 23, (243, 244). Kiyamu'l-Leyl 23, (3, 232).

2677 - Ebu Davud bir diger rivayette su ziyadeyi kaydeder: "Aleyhissalatu vesselam nafile namaz kilmak isteyince, devesini kibleye cevirir, sonra iftitah tekbiri getir(erek) namaza baslar, sonra binegi nereye yoneltirse yoneltsin, namazini kilardi."

2678 - Hz. Cabir (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) soyle buyurdular: "Kure-i arz bana bir mescid ve temiz kilindi. Ummetimden her kim bir namaz vaktine ulastimi nerede olursa namazini kilstn."
Nesai, Mesacid 42, (2, 56).

2679 - Ibrahim Ibnu Yezid et-Teymi (rahimehullah) anlatiyor: "Babamdan mescidin avlusunun kenarinda Kur'an ogreniyordum. Bu sirada secde ayeti okumussam babam hemen secdeye kapaniyordu. Kendisine:
"Babacigim yolda niye secde ediyorsun?" diye sordum... Dedi ki: "Ben Ebu Zerr (radiyallahu anh)'in soyle soyledigini isittim: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a yeryuzunde insa edilen ilk mescidin hangisi oldugunu sordum: "Mescid-i Haram" oldugunu soyledi. Ben: "Sonra hangisi?" dedim, "Mescid-i Aksa!" diye cevap verdi. Ben: "Ikisi arasinda kac yil fark var?" dedim. "Kirk yil!" dedi ve ilave etti: "Arz sana (bastan ayaga) bir mesciddir, oyleyse nerede namaz vaktine ulasirsan namazini (orada) kil, cunku fazilet ondadir (namaz vaktinin girdigi ilk andadir)"
Buhari, Enbiya 8, 40; Muslim, Mesacid 2, (520); Nesai, Mesacid 3, (2, 32); Ibnu Mace, Ikamet, Mesacid 7, (753).

2680 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) soyle buyurdular:
"Namazlarinizdan bir kismini evlerinizde kilin, sakin onlari kabirlere cevirmeyin!"

Buhari, Salat 52, Teheccud 38; Muslim, Musafirin 208, (777); Ebu Davud, Salat 346, (1448); Tirmizi, Salat 331, (451); Nesai, Salatu'l-Leyl 1, (3,197).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...