Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3111-3120 )

3111 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz oruclunun hacamat olmasini, sadece bitap dusmesinden korkup terkettik."
Ebu Davud, Savm 29, (2375); Buhari, Savm 32.

3112 - Ibnu Ebi Leyla, Sahabi bir zattan naklediyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) hacamat olmaktan, muvasaladan (ust uste bir kac gun oruc acmamaktan) yasakladi. Ancak bunlari Ashabina haram kilmadi. Kendisine: "Ey Allah'in Resulu, sen sahura kadar orucu devam ettiriyorsun'' denildi de su cevabi verdi:
"Ben sahura kadar uzatiyorum, zira Rabbim bana yedirip icirmektedir."
Ebu Davud, Savm 29, (2374).

3113 - Rafi' Ibnu Hadic (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Soyle buyurdulai: "Hacamat ettiren de, hacamat eden de orucunu acmistir."
Tirmizi, Savm 60, (774); Ebu Davud, Savm 28, (2367); Ibnu Mace, Savm 18, (1679, 1680, 1681).

3114 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Bir adam gelerek: "Ey Allah'in Resulu, gozum agriyor, oruclu oldugum halde surme cekiyorum (bu, orucumu bozar mi?)'' diye sordu. Resulullah: "Hayir (bozmaz)" dedi.''
Tirmizi, Savm 30, (726).

3115 - Abdurrahman Ibnu Nu'man Ibni Ma'bed Ibni Hevze an ebihi an ceddihi anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) uyku sirasinda gozlere miskle karistirilmis ismid (surmesi) cekilmesini emir buyurdu ve:
"Oruclu bundan sakinsin!" dedi."
Ebu Davud, Savm 31, (2377).

OPME VE MUBASERET

3116 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) oruclu oldugu halde hanimlarindan birini operdi" (Hz. Aise bunu soyleyip sonra guldu.)

3117 - Bir baska rivayette soyle der: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), oruclu iken mubaserette bulunurdu. O, nefsine hepinizden cok hakim idi.''
Buhari, Savm 24, 23; Muslim, Siyam 62-65, (1106); Muvatta, Siyam 14, (1, 292); Ebu Davud, Savm 33, (2382-2386); Tirmizi, Savm 31, (727-729).

3118 - Hz. Cabir anlatiyor: "Hz. Omer Ibnu'I-Hattab (radiyallahu anhuma) (bir gun telasla gelerek):
"Ey Allah'in Resulu! Bugun ben buyuk bir hatada bulundum, oruclu iken (hanimimi) optum!'' dedi. Resulullah da soyle cevapladi:
"Sen oruclu iken mazmaza yapmaz misin? (Bu orucunu bozar mi?)''
(Ravilerden Isa Ibnu Hammad rivayetinde) der ki: "Dedim ki: "Bunda bir beis yok!'' Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:
"Oyleyse niye (opmeden telasa dusuyorsun?)''
Ebu Davud, Savm 33, (2385).

3119 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Bir adam Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a ocuclunun hanimiyla mubaseretinden sordu. Aleyhissalatu vessalam ruhsat verdi.
Arkadan bir baskasi geldi, o da ayni seyi sordu. Buna mubasereti yasakladi.
Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in ruhsat tanidigi kimse yasli birisiydi, yasakladigi kimse de gencti.''
Ebu Davud, Savm 35, (2387).

3120 - Nafi merhum anlatiyor: "Abdullah Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) orucluyu opme ve mubaseretten men ederdi."

Muvatta, Siyam 20, (1, 293).




Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.



----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...