Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3151-3160 )

3151 - Yine Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Arefe gunu Arafat'da oruc tutmayi yasakladi.''
Ebu Davud, Savm 63, (2440).

3152 - Yine Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Sizden hic kimse, cum'agunu oruc tutmasin. Ancak bir gun onceden veya sonradan oruc tutuyorsa bu takdirde cum'a gunu de oruc tutabilir."

3153 - Muslim'in bir rivayetinde soyle gelmistir: "Cum'a gecesini, diger geceler arasinda gece namazina tahsis etmeyin, cum'a gununu de diger gunler arasinda oruc gunu olarak tayin etmeyin, ancak birinizin tutmakta oldugu oruc arasina denk gelirse o haric."
Buhari, Savm 63; Muslim, Siyam 147, 148; Ebu Davud, Savm 50, (2420); Tirmizi, Savm 42, (743).

3154 - Abdullah Ibnu Busr es-Sulemi, kizkardesi es-Samma (radiyallahu anh)'dan naklediyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Cumartesi gunu oruc tutmayin, ancak Allah'in size farzettigi seyde o gun oruc tutarsiniz. Biriniz yiyecek nev'inden bir sey bulamaz da sadece uzum (asmasi) kabugu veya bir agac copu bulacak olsa onu agzinda cignesin (ve yine de cumartesi gunu oruclu olmasin).''
Ebu Davud, Savm 51, (2421); Tirmizi, Savm 43, (744); Ibnu Mace, Siyam 38, (1726); Ebu Davud hadisin mensuh oldugunu soylemistir. Tirmizi de hasen demistir.

ORUCUN SUNNETLERI

3155 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Sahur yemegi yiyin, zira sahurda bereket var."
Buhari, Savm 20, Muslim, Siyam 45, (1095); Tirmizi, Savm 17, (708); Nesai, Savm 18, (4, 141).

3156 - Amr Ibnu'I-As (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Bizim orucumuzla Ehl-i Kitab'in orucunu ayiran fark sahur yemegidir.''
Muslim, Siyam 46, (1096); Ebu Davud, Savm 15, (2343); Tirmizi, Savm 17, (709); Nesai, Savm 27, (4, 146).

3157 - Zeyd Ibnu Sabit (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'Ia birlikte sahur yemegi yedik, sonra namaza kalktik.'' Kendisine: "(Yemekle sahur) arasinda ne kadar zaman gecti?'' diye sorulmustu, su cevabi verdi: "Elli ayet (okuyacak) kadar!"
Buhari, Savm 19, Mevakitu's-Salat 27, Teheccud 8; Muslim, Siyam 47, (1097); Tirmizi, Savm 14, (703); Nesai, Savm 21, 22, (4, 143).

3158 - Sehl Ibnu Sa'd (radiyallahu anh) anlatiyor: "Ben ailem icerisinde sahuryemegi yiyordum. Sonra ben, sabah namazini Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'Ia birlikte kilmak icin sur'atli yiyordum."
Buhari, Savm 19, Mevakit, 27.

3159 - Zirr Ibnu Hubeys anlatiyor: "Huzeyfe (radiyallahu anh)'ye: "Sen Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile birlikte hangi vakitte sahur yedin?'' diye sorduk. Su cevabi verdi: "Gunduzdu,ancak gunes dogmamisti.''
Nesai, Savm 20, (4, 142).

3160 - Talk Ibnu Ali (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Fecr-i kazib size mani olmasin, fecr-i sadik karsiniza cikincaya kadar yiyin icin.''

Ebu Davud, Savm 17, (2348); Tirmizi, Savm 15, (705).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.



----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...