Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3611-3620 )

ABDESTI TAM ALMAK

3611 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Ummetim, Kiyamet gunu cagirildiklari vakit abdestin izi olarak (nurdan) bir parlakliklari oldugu halde gelirler. Oyleyse kimin imkani varsa parlakligini artirsin."

3612 - Bir diger rivayette soyle gelmistir: "Ebu Hureyre radiyallahu anh abdest aldi, yuzunu yikadi, ellerini yikadi, ellerini yikarken nerdeyse omuza kadar yikiyordu. Sonra ayaklarini yikadi ve nerdeyse bacaklarina kadar yukseldi. Sonra dedi ki: "Ben Resulullah aleyhissalatu veselam'in, "Ummetim Kiyamet gunu (abdest uzuvlarindaki) parlaklikla gelir..." Gerisi yukaridaki gibi devam ediyor.

3613 - Muslim'in diger bir rivayetinde soyle denmistir: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in "...Mu'minin zineti, abdestin yukseldigi yere kadar yukselir..."
Buhari, Vudu 3; Muslim, Taharet 34, 35, 40, (246, 250); Nesai, Taharet 110, (1, 94, 95).

SUYUN MIKTARI

3614 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam (miktarca) bir sa'dan bes mudd 'e kadar olan su ile yikanir, bir mudd su ile de abdest alirdi.''
Bir baska rivayette: "... bes mekkuk ile yikanir, bir mekkuk iIe de abdest alirdi" denmistir.
Bir diger rivayette: " . . bes. . '' denmistir.
Tirmizi'nin rivayetinde "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Abdest icin iki ritl su kafidir.''
Ebu Davud'un rivayetinde: "...Resulullah aleyhissalatu vesselam iki ritl ihtiva eden kapla abdest alir, bir sa' ile guslederdi '' denmistir.
Buhari, Vudu 47; Muslim, Hayz 51, (325); Ebu Davud, Taharet 44, (95); Tirmizi, Salat 425, (609); Nesai, Taharet 59, (1, 57, 58).

3615 - Sefine radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'i bir sa' miktarindaki su cenabetten yikar, bir mudd su da abdestine yeterdi."
Muslim, Hayz 52, (326); Tirmizi, Taharet 42, (56).

3616 - Ummu Ammare radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam abdest aldi. Bu maksadla kendisine icerisinde ucte iki mudd miktarinda su bulunan bir kab getirilmisti.''
Ebu Davud, Taharet 44, (94); Nesai, Taharet 59, (1, 58).
Nesai sunu ilave etmistir: "Su'be der ki: "Ben, Aleyhissalatu vesselam'in kollarini yikadigini ve onlari ovdugunu, kulaklarinin ic kismini meshettigini ogrendim. Ancak kulaklarin disini da meshettigini bilmiyorum."

3617 - Abdullah Ibnu Zeyd radiyallahu anh anlatiyor: "Bize Resulullah aleyhissalatu vesselam gelmisti. Kendisine bakir kapta su getirdik, onunla abdest aldi."
Ebu Davud, Taharet 47, (100).

3618 - Ubey Ibnu Ka'b radiyallahu anh anlatiyor: "ResuIullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Abdest (sirasin)da vesvese veren bir seytan vardir. Adi da el-Velehan'dir. Oyleyse suyun vesvesesinden kacinin."
Tirmizi, Taharet 43, (57).

MENDIL

3619 - Hz. Aise radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in abdest aldiktan sonra kurulandigi bir bezi vardi.''
Tirmizi, Taharet 40, (53).

3620 - Hz. Mu'az radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'i gordum, abdest alinca elbisesinin bir kenariyla yuzunu siliyordu.''

Tirmizi, Taharet 40, (54).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...