Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4761-4770 )

4761 - Seleme Ibnu'l-Ekva' radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Kim bize kilic kaldirirsa bizden degildir."
Muslim, Iman 162, (99).

4762 - Ebu Musa ve Ibnu Omer radiyallahu anhum anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kim bize karsi silah tasirsa bizden degildir."
Buhari, Fiten 7; Muslim, Iman 163, (100); Tirmizi, Hudud 26, (1459).

4763 - Abdullah Ibnu'z-Zubeyr radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kim kilicini ceker sonra koyarsa kani hederdir."
Nesai, Tahrim 26, (7, 117).

ASABIYET VE EHVA

4764 - Cundeb Ibnu Abdillah radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kim ummiyye (gayesi Islam olmayan) bir bayrak altinda bir asabiyete yardim ederken oldurulurse onun olumu, cahiliye olumu uzeredir."
Muslim, Imaret 57, (1850); Nesai, Tahrim 28, (7, 123).

4765 - Suraka Ibnu Malik el-Cu'semi radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"En hayirliniz, (zulme duserek) gunah islemedikce asiretini mudafaa edendir."
Ebu Davud, Edeb 121, (5120).

4766 - Vasile Ibnu'l-Eska' radiyallahu anh anlatiyor: "Ey Allah'in Resulu dedim, asabiyet nedir?"
"Asabiyet, buyurdular, zulumde kavmine yardim etmendir."
Ebu Davud, Edeb 121, (5519).

4767 - Amr Ibnu Ebi Kurre anlatiyor: "Huzeyfe radiyallahu anh Medain'de iken, Resulullah aleyhissalatu vesselam'in ofke halinde, ashabindan bazilarina sarfettigi sozleri anlatiyordu. Huzeyfe'den bunlari isitenlerden birkismi Selman radiyallahu anh'a gelip, Huzeyfe'nin anlattiklarini kendisine soyluyorlardi. Selman da onlara:
"Huzeyfe soyledigini daha iyi bilir!" diyordu. Onlar da tekrar Huzeyfe'nin yanina donup kendisine:
"Biz senin soylediklerini Selman'a sorduk. Ne tasdik etti ne de reddetti" dediler. Bunun uzerine Huzeyfe (Sebze tarlasinda bulunan) Selman radiyallahu anhuma'nin yanina gidip:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan isittigim seyler hususunda beni niye tasdik etmedin?" diye sordu. Selman da:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam ofkelenir ve ofkeli iken konusurdu. Razi olur ve riza halinde de konusurdu!" cevabini verdi ve sonra devamla:
"Ey Huzeyfe! dedi. Sen, kalplerde, birkisim insanlara sevgi, birkisim insanlara bugz hasil edip aralarinda ihtilaf ve ayriliklara sebep olan bu konusmalardan vazgecsen olmaz mi! Nitekim biliyorsun ki, Resulullah aleyhissalatu vesselam (bir gun) hutbesinde soyle buyurmustu: "Allahim! Ben senin katindan bir garanti talep ediyorum: Ummetimden kime ofkeli halimde (haksiz yere) sebbetmis veya lanet etmis (veya vurmus veya incitmis) isem -ki ben de ademogluyum, tipki onlarin ofkelenmeleri gibi ofkelenirim. Halbuki sen beni alemlere rahmet olarak gonderdin- bu (haksiz sozumu) o kimseler icin Kiyamet gunu rahmet, (zekat, ecir, yakinlik vesilesi, tuhur) kil. (Ta ki o vesile ile sana yaklassin!)"
Ey Huzeyfe! Allah'a yemin olsun, ya bu konusmalardan vazgececeksin, yahut da seni Omer Ibnu'l-Hattab radiyallahu anh'a yazip sikayet edecegim!"
Ebu Davud, Sunnet 11, (4659).

FITNELERIN GELDIGI CIHET VE FITNELERIN CIKTIGI KIMSELER

4768 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kufrun basi dogu cihetindedir. Ovunme ve calim satma isi at, deve, sigir besleyenler, cadirda oturanlar arasindadir. Sukunet de koyun besleyenlerdedir."

4769 - Buhari'nin bir diger rivayetinde denir ki: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Iman Yemenlidir. Fitne su tarafta, seytanin boynuzunun dogdugu yerdedir."

4770 - Muslim'in rivayetinde soyledir: "Iman Yemenlidir. Kufur de sark cihetindedir. Sukunet koyun besleyenlerin yanindadir. Ovunmek ve calim satmak feddadlarin, yani at besleyip cadirda kalanlarin yanindadir."

Buhari, Bed'u'l-Halk 15, Menakib 1, Megazi 74; Muslim, Iman 85, (52); Muvatta, Isti'zan 15, (2, 920).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...