Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5111-5120 )

5111 - Yine Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kafirin cehennemdeki bir azi disi Uhud dagi kadardir. Derisinin kalinligi da uc gecelik yol mesafesidir."
Muslim, Cennet 44, (2851); Tirmizi, Cehennem 3, (2580, 2581, 2582).

5112 - Ibnu Omer radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kafir, bir iki fersah uzunlugundaki dilini Kiyamet gunu yerde surur, (Mevkif'te) insanlar onun uzerine basarlar."
Tirmizi, Cehennem 3, (2583).

5113 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kiyamet gunu ilk cagrilacak olan, Hz. Adem'dir. Hak Teala Hazretleri:
"Ey Adem!" der. Hz. Adem:
"Buyur ey Rabbim, emrindeyim!" der. Rabb Teala:
"Zurriyyetinden cehenneme girecekleri ayir!" emreder. Adem:
"Ey Rabbim ne miktarini ayirayim?" diye sorar. Rabb Teala:
"Her yuzden doksandokuzunu!" ferman buyurur."
(Ashab bu esnada atilip): "Ey Allah'in Resulu! Bizden geriye ne kaldi?" derler. Aleyhissalatu vesselam:
"Benim ummetim, diger ummetler yaninda siyah okuzun basindaki beyaz tuy gibi (az)dir!" buyurdular."
Buhari, Rikak 45.

5114 - Yine Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Hz. Ibrahim aleyhisselam, Kiyamet gunu, babasi Azer'i (yuzu) uzerinde bir siyahlik ve toz toprak oldugu halde gorur. Babasina:
"Ben sana dunyada iken, "Bana, asi olma!" demedim mi?" der. Babasi ona:
"Iste bugun ben artik sana asi olmayacagim!" der. Bunun uzerine Ibrahim aleyhisselam:
"Ey Rabbim! Sen yeniden diriltilme gununde beni rusvay etmeyecegini vaadetmistin. Rahmetten uzak babamin halinden daha rusvay edici baska ne var?" diye yakarir. Allah Teala Hazretleri:
"Ben cenneti kafirlere haram kildim!" cevabinda bulunur. Sonra soyle nida edilir:
"Ey Ibrahim, ayaklarinin altinda ne var, biliyor musun?" Ibrahim yere bakar ve kana bulanmis bir sirtlan gorur. Derhal ayaklarindan tutulup atese atilir. (Iste bu, Ibrahim'in babasidir, o cirkin surete sokulmustur)."
Buhari, Enbiya 8, Tefsir, Su'ara 1.

CENNETLIKLERIN VE CEHENNEMLIKLERIN MUSTEREKEN ZIKREDILDIGI HADISLER

5115 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Cennet ve cehennem, aralarinda (ihtilaf ederek Allah nezdinde) dava actilar. Cehennem:
"Ben, mutekebbirler (dunyada buyukluk taslayanlar) ve mutecebbirler (zorbalik yapanlar) icin tercih edildim!" diye ovundu. Cennet de:
"(Ey Rabbim!) Bana nicin sadece zayiflar ve (insanlar nazarinda) dusuk olanlar, (hakir gorulenler) girer?" dedi. Allah Teala Hazretleri once cennete hitap etti:
"Sen benim rahmetimsin. Kullarimdan dilediklerime rahmetimi seninle ulastiracagim!" Sonra da cehenneme hitap etti:
"Sen de benim azabimsin. Kullarimdan diledigimi seninle azablandiracagim!" (Her ikisine yonelerek):
"Ikiniz(in de vazifesi var! Ikiniz de) dolacaksiniz!" buyurdu. Ancak cehennem, bir turlu dolmak bilmedi. Allah Teala da ayagini uzerine basti. Derken cehennem:
"Yeter! Yeter!" diye inledi. Bu suretle dolmus olan cehennemin agzi birbirine kavustu. Allah mahlukatindan hicbir ferde asla zulmetmez.
Cennete gelince, Allah onu yeni mahlukat yaratarak onu dolduracaktir."
Buhari, Tefsir, Kaf 1, Tevhid 25; Muslim, Cennet 35, (2846); Tirmizi, Cennet 22, (2564).

5116 - Ebu Sa'id radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Hakkiyla cehennemlik olan cehennemlikler var ya, onlar cehennemde ne olurler ne de yasarlar. Lakin gunahlari -yahut hatalari denmistir- sebebiyle atese ducar olan birkisim kimseler vardir ki, ates onlari tamamen oldurur. Yanip komur olduktan sonra, kendilerine sefaat edilme izni verilir. Boylece grup grup getirilirler ve cennet nehirlerine dagitilirlar. Sonra:
"Ey cennet ehli! Bunlarin uzerlerine su dokun" denilir. Bunlar, sel yataginda biten bir ot gibi yeniden biterler."
Muslim, Iman 306, (185).

5117 - Yine Ebu Sa'id radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Mu'minler cehennemden kurtarilip, cennetle cehennem arasindaki koprude bir muddet hapsedilirler. Bu sirada, aralarinda dunyada gecmis olan haksizliklar kisas edilir. Boylece gunahlardan temizlenip paklandiktan sonra cennete girmelerine izin verilir. Nefsimi kudret elinde tutan Zat-i Zulcelal'e yemin olsun, onlardan herbiri, cennetteki evini, dunyadaki evinden daha iyi bilir."
Buhari, Mezalim 1, Rikak 48.

5118 - Imran Ibnu Husayn radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Muhammed aleyhissalatu vesselam'in sefaati ile, birkisim insanlar cehennemden cikacak, cennete girecektir. Bunlara cehennemlikler denecektir."
Buhari, Rikak 513, Ebu Davud, Sunnet 23, (4740); Tirmizi, Cehennem 10, (2603).

5119 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Cehenneme giren iki kisinin oradaki bagirtilari siddetlenecek. Allah Teala Hazretleri: "Cikarin bunlari!" buyuracak. Onlara:
"Nicin bagiriyorsunuz?" diye sorulacak. Onlar:
"Bize merhamet edesin diye boyle yaptik!" diyecekler. Rab Teala:
"Benim size rahmetim, gidip kendinizi atese atmaniz seklindedir!" buyuracak. Onlar gidecekler. Biri kendisini atese atacak. Allah da atesi ona soguk ve selametli kilacak. Digeri kalkar fakat kendini atese atamaz. Allah Teala hazretleri:
"Arkadasinin attigi gibi, seni de kendini atmaktan alikoyan nedir?" diye sorar. Adam:
"Ey Rabbim, beni ondan cikardiktan sonra oraya bir kere daha gondermeyecegini umid ediyorum!" der. Allah Teala hazretleri:
"Haydi umidini verdim!" der. Ikisi de Allah'in rahmetiyle cennete sokulurlar."
Tirmizi, Cehennem 10, (2602).

5120 - Ibnu Mes'ud radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Cennete en son giren kimse, bazan yurur, bazan aglar. Ates de arada sirada onu yalar gecer. Cehennemi tamamen gecince donup ona bir nazar eder ve:
"senden beni kurtaran Allah munezzehdir! Allah Teala hazretleri, bana evvelin ve ahirinden hic kimseye vermedigi seyi verdi!" der. Derken ona bir agac gosterilir.
"Ya Rabbi! der, beni su agaca yaklastir da altinda golgeleneyim, suyundan iceyim!" Allah Teala hazretleri:
"Ey ademoglu! Diledigini versem benden baska bir sey istemezsin degil mi?" der. Adam:
"Ey Rabbim, ondan baska bir sey istemeyecegim!" der ve baska bir sey istemeyecegine dair soz verir. Rabbi de onun ozrunu kabul eder. Cunku o, sabredemeyecegi seyi gormustur. Onu agaca yaklastirir. Adamcagiz, onun golgesinde golgelenir, suyundan icer. Sonra adama, evvelkinden daha guzel bir agac daha gosterilir. Dayanamayip:
"Ey Rabbim! Beni suna yaklastir, golgesinde golgeleneyim, suyundan iceyim, artik senden baska bir sey istemeyecegim!" der. Allah Teala:
"Ey ademoglu! Bana oncekinden baskasini istememeye soz vermemis miydin? Ben seni yaklastiracak olsam baska seyler isteyeceksin!" der. Adam, baska sey istemeyecegi hususunda soz verir. Rabbi de onu mazur gorur. Cunku o, sabredemeyecegi seyi gormustur. Adami ona yaklastirir. Adam onun golgesinde golgelenir, suyundan icer.
Sonra ona cennetin kapisinin yaninda bir agac yukseltilir. Bu agac diger ikisinden daha guzeldir. Adam yine:
"Ey Rabbim" Beni suna yaklastir da golgesinde golgeleneyim, suyundan iceyim, senden baska bir sey istemiyorum!" der. Rab Teala:
"Ey ademoglu! Sen ondan baska bir sey istemeyecegine dair bana soz vermemis miydin?" der. Adam:
"Evet, Rabbim! Senden baska bir sey istemeyecegim!" der. Rabbi onu mazur gorur. Cunku o, sabredemeyecegi bir sey gormustur. Onu bu agaca yaklastirir. Adam ona yaklastirilinca cennet ehlinin seslerini isitir. (Dayanamayip):
"Ey Rabbim! Beni cennete sok!" der. Rab Teala:
"Ey ademoglu! Beni senden kurtaracak sey nedir! Dunya kadarini ve beraberinde mislini versem razi olur musun!" der. Adam:
"Ey Rabbim! Benimle istihza mi ediyorsun? sen ki alemlerin Rabbisin!" der."
Ibnu Mes'ud bu noktada guldu ve: "Niye guldugumu sormuyor musunuz?" dedi.
"Niye guldun soyle!" dediler.
"Resulullah aleyhissalatu vesselam da boyle gulmustu. "Niye guldunuz?" diye soruldu da:
"Rabbulalemin'in, adamin "Sen ki alemlerin Rabbisin, benimle istihza mi ediyorsun?" demesine gulmesine guluyorum!" dedi.
Allah Teala Hazretleri:
"Ben seninle istihza etmiyorum. Lakin ben, Azimussan diledigimi yapmaya kadirim!" buyurdular."

Muslim, Iman 310, (187).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5111-5120 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.