Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2661-2670 )

2661 - Omer Ibnu Ebi Seleme (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) tek parca kumasa sarinmis olarak namaz kildi. Iki ucu omuzlardan caprazlama gecmisti."
Buhari, Salat 4; Muslim, Salat 279, (517); Muvatta, Salatu'l-Cema'a 29, (1, 140); Ebu Davud, Salat 78, (628); Tirmizi, Salat 254, (339); Nesai, Kible 14, (2, 70).

2662 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Allah hayiz gorenin (kadinin) namazini basortusuz kabul etmez."
Ebu Davud, Salat 85, (641); Tirmizi, Salat 277, (377).

2663 - Ubeydullah Ibnu'I-Esved el-Havlani -ki Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in zevce-i pakleri Meymune (radiyallahu anha)'nin terbiyesinde idi anlatiyor: "Meymune (radiyallahu anha) uzerinde izar olmaksizin tek entari (dir') ile basortusu giyinmis oldugu halde namaz kilardi."
Muvatta, Salatu'l-Cema'a 37, (1,142).

2664 - Muhammed Ibnu Zeyd, Ibnu Kunfuz'un annesinden yaptigi nakle gore, annesi Ummu Seleme (radiyallahu anha)'ye "Kadin, hangi giysiler icerisinde namaz kilmali?" diye sormustur. 0 da;
"Basortusu ve ayagin uzerini ortecek kadar uzun entari icerisinde!" diye Cevap vermistir."
Muvatta, Salatu'l-Cema'a 36, (1,142); Ebu Davud, Salat 84, (639, 640).

2665 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), uzerinde cizgiler olan hamisa kumasi uzerinde namaz kilmisti. (Namazdan sonra) cizgilere bir goz atti ve:
"Bu hamisa'yi Ebu Cehm Ibnu Huzeyfe'ye goturun, onun enbicaniye'sini getirin. Zira bu beni az once namazda mesgul etti" buyurdu."
Buhari Salat 14, Ezan 93, Libas 19; Muslim, Mesacid 61, (556); Muvatta, Salat 67, (1, 97, 98); Ebu Davud, Salat 167, (914), Libas 11; Nesai, Kible 20, (2, 72).

2666 - Ukbe Ibnu Amir (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a ipekten mamul bir kaftan hediye edildi. Kaftani giyip icinde namaz kildi. Sonra namazdan ayrilip hemen kaftani siddetle cikarip atti, sanki kaftandan gayr-i memnundu:
"Bu, muttakilere muvafik dusmuyor!" dedi."
Nesai, Kible 19, (2, 72); Buhari, bu ma'nada bir rivayette bulunmustur. Salat,16, Libas 12; Muslim, Libas 23, (2075).

2667 - Hz. Aise (radiyallahu anha) demistir ki: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bir ucu beni ortmekte olan bir kumasin diger ucuyla ortunerek, icinde namaz kildi."
Ebu Davud, Salat 80, (631).

NAMAZ KILINAN YERLER

2668 - Hz. Enes (radiyallahu anh)'in anlattigina gore, buyukannesi Muleyke (radiyallahu anha) hazirladigi bir yemege Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i davet etti. (Efendimiz seref vererek) yemekten yediler. Sonra:
"Kalkin size namaz kildirayim!" buyurdular. Enes (radiyallahu anh) der ki:
"Ben uzun muddettir kullanilmaktan kararmis olan hasirimizi getirdim, uzerine su ciledim. Aleyhissalatu vesselam uzerinde namaza durdu. Ben ve yetim, arkasinda saf yaptik, yasli (annem) de bizim arkamizda durdu. Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bize iki rek'at (nafile namaz) kidirip, sonra ayrildi."
Buhari, Salat 20, Ezan 78, 161, 164, Teheccud 25; Muslim, Mesacid 266-268, (658-660); Muvatta, Kasru's-Salat 31, (1, 153); Ebu Davud, Salat 71, (612, 658); Tirmizi, Salat 173, (234); Nesai, Mesacid 43, (2, 56, 57); Imamet 19, (2, 85-86).

2669 - Hz. Meymune (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ben hayizli halde tam hizasinda dururken, namaz kilardi. Secde ettigi vakit bazan elbisesi bana degerdi. Humra uzerinde namaz kilardi."
Buhari, Salat 21, 19, 107, Hayz 29; Muslim, Mesacid, 273, (513); Ebu Davud, Salat 91, (656); Nesai Mesacid 44, (2, 57).

2670 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz cok sicak gunlerde Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'la birlikte namaz kilardik. Biriniz alnini sicak sebebiyle yere koyamayacak olsa, giysisini serer onun uzerine secde ederdi.

Buhari, Amel fis-Salat 9, Salat 23, Mevat 11; Muslim, Mesacid 191, (620); Ebu Davud, Salat 93, (660); Tirmizi, Salat 411, (584); Nesai, Iftitah 144, (2, 216); Ibnu Mace, Ikametu's-Salat 64, (1033).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2661-2670 ) -Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.

Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.