Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2971-2980 )

2971 - Ebu Cemre anlatiyor: Ashab-iSecere (radiyallahu anhum) 'den olan Aiz Ibnu Amr'a sordum:
"Vitir namazi nakzedilir mi?''
"Eger, evvelinde vitir kildiysan ahirinde vitir kilma'' dedi. ''
Buhari, Megazi 35.
Rezin merhum sunu ilave eder: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) soyle buyurdular: "Bir gecede iki vitir kilinmaz."

2972 - Nafi anlatiyor: "Ben, Ibnu Omer (radiyallahu anh)'le Mekke deydim. Hava bulutlu oldugu icin sabah namazini kacirmaktan korkuyordu. Tek rek'at kilarak vitir yapti. Sonra bulutlar acildi. Gordu ki daha uzerinde gece var. Bir rek'at daha kilarak (onceki tek 'i) ciftledi, sonra iki rek 'at (bir miktar) namaz kildi. Sabahin gecmesinden korkunca bir rek'at daha kilarak vitiryapti."
Muvatta, Salatu'l-Leyl 19, (1, 125).

2973 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) vitrin ilk iki rek'atinde selam vermezdi.''
Nesai, Kiyamu'l-Leyl 36, (3, 235).

2974 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) vitrin ilk iki rek'atinde selam verirdi, oyle ki (o sirada) bazi ihtiyaclari icin emirde bulunurdu.''
Buhari, Vitr 1, Muvatta, Salatu'l-Leyl 20, (1, 125).

2975 - Muvatta'nin bir rivayetind‚ soyle gelmistir:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Aksam namazi gunduzun vitridir."
Muvatta, Salatu'l- Leyl 22, (1, 125).

2976 - Hz. Ali (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) vitrni kilarken su duayi okurdu:
"Allah'im gadabindan rizana siginirim. Cezandan affinasiginirim. Senden sana siginirim. Sana (yapilmasi gereken) senayi sayamam. Sen, kendi nefsineyaptigin ovgudeki gibisin."
Tirmizi, Da'avat 123, (3561); Ebu Davud, Salat 340, (1427); Nesai, Kiyamu'l-Leyl 51, (3, 249).

GECE NAMAZI

2977 - Hz. Bilal (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyudular ki:
"Size geceleyin kalkmayi tavsiye ederim. Cunku o, sizden once yasayan salihlerin adetidir; Rabbinize yakinlik (vesilesi)dir; gunahlardan koruyucudur; kotuluklere kefarettir, bedenden hastaligi kovucudur."
Tirmizi, Da'avat 112, (3543, 3544).

2978 - Ibnu Amr Ibni'l-As (radiyallalhu anhuma) anlatiyor: "Reulullah (alyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Kim geceyi on ayet, okuyarak ihya ederse gafiller arasina yazilmaz. Kim de yuz ayetle gecesini ihya ederse "kanitin" zumresine yazilir.Kimde bin ayet okuyarak geceyi ihya ederse mukantirin arasina yazilir."
Ebu Davud, Salat 326, (1398).

2979 - Yine Ebu Davud'da Abdullah Ibnu Habesi anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a: "Hangi amel efdaldir? '' diye sorulmustu: Su cevabi verdi:
" Kiyami uzun olan.''
Ebu Davud, Salat 313, (1325).

2980 - Ubadetu'b'nu's-Samit (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Geceleyin kim uyanirsa sunu soylesin:
"Allah'tan baska ilah yoktur, O birdir, ortagi yoktur. Mulk O'nundur, hamd de O'na aittir, O herseye kadirdir. Hamd Allah'a aittir, Allah munezzehtir, Allah buyuktur, butun amel ve ibadetler icin gereken guc ve kuvvet Allah'tandir.
Sonra aleyhissalatu vesselam buyurdular: "Rabbim beni affet!'' desin veya dua ederse duasina cevap verilir. Eger abdest alir ve namaz kilarsa namazikabul edilir.''

Buhari, Teheccud 21.



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.



----
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2971-2980 ) -Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.

Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.