Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3861-3870 )

3861 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Seytan muhakkak ki hassastir, cidden pek hassastir. Kendinizi ondan sakindirin. Kim elinde et kokusu oldugu halde geceler, sonra da kendisine bir fenalik ulasirsa sakin ha nefsinden baskasini suclamasin."
Tirmizi, Et'ime 48, (1861); Ebu Davud, Et'ime 54, (3852).

3862 - Ibnu Abbas radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam bir gun heladan cikmisti. Hemen kendisine bir yemek takdim edildi. (O da kabul buyurdu. Ashabtan bazisi:)" Size abdest suyu getirmeyelim mi?" dediler. Onlara: "Namaza kalkinca abdest almakla emrolundum!" cevabini verdi.."
Muslim, Hayz 118, (374); Ebu Davud, Et'ime 11, (3760); Tirmizi, Et'ime 40, (1848); Nesai, Taharet 101, (1, 85).

COK YEMEYI ZEMM

3863 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam kafir bir misafir agirlamisti. Derhal onun icin bir kecinin sagilmasini emretti. Keci sagildi. Kafir sutunu icti. Sonra diger bir kecinin daha sagilmasini emretti. (Adam doymadi). Bu suretle tam yedi kecinin sutunu icti.
Adam yatip, sabah olunca musluman oldu. Resulullah aleyhissalatu vesselam bir keci sagilmasini emretti. Sutunu adam icti, sonra ikinci bir baska keci daha sagildi. Fakat bunun sutunu tamamen icemedi. Bunun uzerine Resulullah aleyhissalatu vesselam: "Mu'min bir mideye icer, kafir ise yedi mideye icer" buyurdular."
Buhari, Et'ime 12; Muslim, Esribe 186, (2063); Muvatta, Sifatu'n-Nebi 10, (2, 924); Tirmizi, Et'ime 20, (1820).

3864 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: " Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Iki kisinin yiyecegi uc kisiye de yeter. Uc kisinin yiyecegi de dort kisiye yeter."
Buhari, Et'ime 11; Muslim, Esribe 178, (2058); Muvatta, Sifatu'n-Nebiyy 20, 52, 928); Tirmizi, Et'ime 21, (1821).

3865 - Muslim ve Tirmizi'de gelen bir diger rivayet Cabir'den olup soyledir: "Iki kisilik yiyecek dort kisiye de yeter, dort kisilik yemek sekiz kisiye de yeter."
Muslim, Esribe 179, (2059); Tirmizi, Et'ime 21, (1821).

3866 - Ibnu Omer radiyallahu anhuma anlatiyor: "(Bir zat) Resulullah aleyhissalatu vesselam'in yaninda ogurmustu, ona:
"Ogurtunu bizden uzak tut. Zira, dunyada insanlarin en cok doymus olanlari, Kiyamet gunu en cok ac kalacak olanlardir" buyurdular."
Tirmizi, Kiyamet 38, (2480); Ibnu Mace, Et'ime 50, (3350).

3867 - Mikdam Ibnu Ma'dikerb radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Ademoglu, mideden daha serli bir kap doldurmaz. Ademogluna belini dogrultacak birkac lokmacik yeterlidir. Ancak (nefsinin galebesiyle) illa da (mideyi doldurma isini) yapacaksa bari onu uce ayirsin: Ucte birini yemege, ucte birini suya, ucte birini de nefesine (tahsis etsin, ucte birden fazlasina yemek koymasin)."
Tirmizi, Zuhd 47, (2381); Ibnu Mace, Et'ime 50, (3349).

MUTEFERRIK ADABLAR

3868 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Bir avuc curuk hurma ile de olsa aksam yemegi yeyin. Zira aksam yemeginin terki ihtiyarlik sebebidir."
Tirmizi, Et'ime 46, (1857).

3869 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam hicbir vakit herhangi bir yemege laf etmedi, istah duydugu bir yemekse yerdi, hosuna gitmeyen bir yemekse terkederdi. (yemezdi)."
Buhari, Et'ime 21; Menakib 23; Muslim, Esribe 187, (2064); Ebu Davud, Et'ime 14, (3763); Tirmizi, Birr 84, (2032).

3870 - Yine Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Sizden birinizin (yemek) kabina sinek dusecek olursa, onu iyice batirin. Zira onun bir kanadinda hastalik, digerinde sifa vardir. O, icerisinde hastalik olan kanadiyla korunur."

Ebu Davud, Et'ime 49, (3844); Buhari, Tibb 58, Bed'u'l-Halk 14; Ibnu Mace, Tib 31, (3504, 3505); Nesai, Fera' 11 (7, 178).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3861-3870 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.