Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5481-5490 )

5481 - Hz. Bureyde radiyallahu anh anlatiyor: "Bir adam mescidde yitigini ilan etti ve: "Kim kizil deveyi gordu?" dedi. Bunu isiten Aleyhissalatu vesselam: "Bulamaz ol! Mescidler neye yarayacaksa onun icin insa edilmistir, (gayesinden baska maksadla kullanilamaz)!" buyurdular."
Muslim, Mesacid 80, (569).

5482 - Amr Ibnu Su'ayb an ebihi an ceddihi radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam mescidde alis-veris yapmayi, yitik ilan edilmesini, siir okunmasini yasakladi. Keza cuma gunu namazdan once (ilim, vaaz) halkasi teskil edilmesini de yasakladi."
Ebu Davud, Salat 220, (1079); Tirmizi, Salat 240, (322); Nesai, Mesacid 22, 23, (2, 47, 48).

5483 - Hz. Aise radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Bu evlerin yonunu mescidden cevirin. Zira ben, mescidi ne hayizli kadina ne de cunub kimseye helal kilmiyorum."
Ebu Davud, Taharet 93, (232).

5484 - Ibnu Omer radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Biriniz mescidde iken uyuklayacak olursa, bulundugu yerden bir baska yere gidip orayi degistirsin."
Ebu Davud, Salat 239, (1119); Tirmizi, Salat 379, (526).

5485 - Ka'b Ibnu Ucre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Biriniz mescide gidince orada ellerini kenetlemesin, cunku o namazdadir."
Ebu Davud, salat 57, (562); Tirmizi, Salat 284, (386).

5486 - Ibnu Abbas radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Ben mescidlerin yukseltilmesiyle emrolunmadim!"
Ibnu Abbas radiyallahu anh der ki: "Yemin olsun! Sizler mescidlerinizi yahudi ve hiristiyanlar gibi susleyeceksiniz!"
Ebu Davud, Salat 12, (448); Buhari, Salat 62 (muallak olarak).

5487 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Mescidler hakkinda ovunme olmadan Kiyamet kopmaz."
Ebu Davud, Salat 12, (449); Nesai, Mesacid 2, (2, 32).

5488 - Talk Ibnu Ali radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'a heyet olarak yola ciktik. Gelip ona biat ettik, Onunla namaz kildik. Kendisine, memleketimizde Ehl-i Kitaba ait bir mabedin oldugunu haber verdik. Abdest suyunun fazlasindan bize hibede bulunmasini talep ettik. Su getirtip abdast aldi, mazmaza yapti, sonra bunu bir kaba bizim icin doktu. Dedi ki:
"(Haydi gidin! Memleketinize varinca (o eski) mabedinizi yikin. Bu suyu onun yerine cileyin, orasini mescid yapin!"
"Biz: "Ama yerimiz uzak,hararet siddetlidir. Bu su (buharlasip) kurur" dedik. Bize:
"Ona bir mudd su ilave edin. O (abdest artigi) oburunun (ilave edilen suyun) guzelligini de arttirir" buyurdular. Oradan ayrilip memleketimize geldik. Mabedimizi yiktik. Sonra yerine o suyu ciledik, orayi kendimize mescid yaptik. Icerisinde ezan okuduk. Rahibi, Tayyli bir adamdi, ezani isitince:
"Bu hak bir davettir!" dedi. Sonra dagin sirtindaki sel yataklarindan birine yoneldi. Bir daha onu goremedik."
Nesai, Mesacid 11, (2, 38-39).

ALEYHISSALATU VESSELAM'IN ISMI VE NESEBI

5489 - Buhari merhum "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in bi'setine (peygamber olarak gonderilisine) tahsis ettigi babta der ki: "O, Allah'in elcisi Muhammed Ibnu Abdillah Ibni Abdilmuttalib Ibni Hasim Ibni Abdi Menaf Ibni Kusayy Ibni Kilab Ibni Murre Ibni Ka'b Ibni Lueyy Ibni Galib Ibni Fihr Ibni Malik Ibni'n-Nadr Ibni Kinane Ibni Huzeyme Ibni Mudrike Ibni Ilyas Ibni Mudar Ibni Nizar Ibni Ma'add Ibni Adnan'dir."
Buhari, Menakibu'l-Ensar 28.

5490 - Vaile Ibnu'l-Eska' radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Allah Teala hazretleri, Ismail'in evlatlari arasindan Kinane'yi secti, Kinane'den Kureys'i secti, Kureys'ten Beni Hasim'i secti. Beni Hasim'den de beni secti."

Muslim, Fezail 1, (2276).


Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

loading...