Abese Suresi - Yaşar Nuri Öztürk Meali

80 - Abese Suresi - Yaşar Nuri Öztürk Meali

Bismillâhirrahmânirrahîm.

1. Yüzünü ekşitti ve öteye döndü;
2. Yanına kör adam geldi diye.
3. Nereden bilirsin, belki de o arınıp temizlenecek.
4. Belki de düşünüp taşınacak da öğüt kendisine yarayacak.
5. O, kendisini her türlü ihtiyacın üstünde görene gelince,
6. Ki sen ona yöneliyorsun;
7. Sana ne onun arınmasından!
8. O, koşarak sana gelen var ya;
9. Odur içine ürperti düşen.
10. Sen ona aldırmazlık ediyorsun.
11. Hayır, hiç de öyle değil! O, bir düşündürücüdür.
12. Dileyen onu düşünüp öğüt alır.
13. Kutsanan-bereketli sayfalardadır o.
14. Yüceltilen, tertemiz sayfalarda,
15. Yazıcıların ellerinde;
16. Ak-pak, mübarek yazıcıların.
17. Kahrolası insan, ne kadar da nankördür!
18. Hangi şeyden yarattı onu?
19. Bir spermden! Yarattı onu, ölçülendirip biçimlendirdi onu.
20. Sonra, yolu kolaylaştırdı ona,
21. Sonra öldürdü onu, kabre koydurdu onu.
22. Sonra dilediği zaman diriltip ortaya çıkardı onu.
23. Hayır, hayır! O, O'nun kendisine emrettiğini hiç yerine getirmedi.
24. Hadi, bakıversin insan, kendi yiyeceğine!
25. Biz suyu döktük de döktük.
26. Sonra yeryüzünü yardık da yardık.
27. Ardından orada dâneler bitirdik.
28. Üzümler, yoncalar,
29. Zeytinlikler, hurmalıklar,
30. Gür çimenli, bol ağaçlı bahçeler,
31. Meyve, otlak/sebze.
32. Sizin ve hayvanlarınızın yararına.
33. Şiddetle çarpanın çıkardığı korkunç ses geldiğinde,
34. Bir gün ki o, kişi öz kardeşinden kaçar,
35. Öz annesinden, öz babasından,
36. Eşinden, oğullarından.
37. O gün onlardan her kişinin kendisine yetecek bir uğraşı vardır.
38. Yüzler vardır o gün, pırıl pırıl,
39. Gülen, müjdelerle parıldayan.
40. Ve yüzler vardır o gün toza-toprağa bulanmış.
41. Tozu-toprağı da bir is bürümüştür.
42. İşte bunlardır küfre sapanlar, kötülüğe batanlar.
               




Yaşar Nuri Öztürk Meali - Kuranı Kerim

----

Abese Suresi - Yaşar Nuri Öztürk Meali - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.